NAP

:

ÓRA

:

PERC

:

MP

Folytassa, BMW!

2011. November 28. 08:26 | +12 comments  szerző: Juni György


 Folytassa, BMW!

A hét legtöbbet latolgatott kérdése: ha van jövőre, akkor milyen autóval? Nos, egyértelmű BMW a válasz. Az autó tavaszi megszerzése, igazi akrobatikus mutatvány volt, minimum két évre terveztünk. Most, hogy a csavarhúzóink, mi több, a porcicáink is BMW-ből vannak, nem lenne nagy okosság kiszállni, hogy mindent kezdjünk elölről.

Mert itt erről lenne szó! Lássuk a konkrétumokat. Mind a három Chevy eladó! Jövőre, itt az új. Nagyon drága az üzemeltetés, erős gyári befolyás érezhető a bérautókon is. Gyakorlatilag elérhetetlen. Taniguchi például egyik vállalatával a Japán szórakoztató elektronikai piac egyik vezető szereplője, rettenet hálózattal. Igazi világfi, házai vannak körben, a világban. És igyekszik úgy szervezni az életét, hogy ráérjen a WTCC-s futamokon. A Chevy számára, ideális középmezőnyös harcos.

A Volvora pályázik mindenki, de csak a lelátókon. Arra az egy szem, harapóskék, többször karikába hajlított, szinte angol spárgában guruló csodára gondolok!? Láttátok hátulról? Nincs ilyen terpesztés! Na, hát, ebből kettő van a világon. Az egyiket James Tomphson egykori WTCC menő szúrja a skandináv bajnokikon, a másikkal Dahlgren fitogtat a vébén.

De, ez tényleg nem több fitogtatásnál. A legerősebb gép, ez tény, sokkal, de sokkal erősebb, mint bármi a mezőnyben. Jövőre, alig egy év versenytapasztalat után, ti át mernétek venni a gyártól? Biztos, hogy nem csak versenyző kérdése, hogy nem ütik agyon simán a mezőnyt. Félek, hogy a motor most ebben az autóban, evolúció tekintetében megelőzi a futóművet, fékeket, váltót. Kiforratlan, de, ne legyen igazam!

Azt hallani, hogy a SEAT vissza fog térni az új Leon érkezésével, de jövőre még biztosan nem. A Sunred is két évre látott tavaly, reszeltetett magának motort és felerősödött a végére. Monteiro pl. Norbi hátán is nagyokat dobbantott, miközben Coronel neki is elérhetetlen volt már. Vagyis a reszelés legvégére az jött ki, hogy verhetők, ha minden tekintetben feszesebben tudunk a dolgok mögé állni, ahogy Coronel tette. Gratuláljunk neki, most érezzük igazán, mennyivel jobban ki tudta aknázni az autót! Norbi, tavaly, amikor minden stimmelt 3-6 tizeddel ütötte, és ő sem lett fiatalabb. Mi ez, ha nem esély!? Ha Coronel marad a márkában, akkor reális cél lehet az ő legyőzése, és ismerve a délutáni nap erejét, ez hozni fogja az Independent VB címet is, ami csak akkor megnyugtató Michelisz számára is, ha a gyári autók utáni ő következik a tabellán. Idén ezt Coronel megcsinálta.

A Ford két autójával két éve fenyegetnek. Remélem, jönnek.

A jövő szezon még ok, látjuk a szabályokat, de 13-ra már nem teljesen, és ez a gyárakat is nyugtalanítja. A susmus az, hogy az 1.6 turbó marad, de akár 450 lóerő is lehet a teljesítmény határ! Huj-muj! Mindez milyen futóművön, fékeken, gumikon, ugye? Ez, gyakorlatilag DTM szint. Mindezt a válság közepén vezetjük elő, így WTCC szinten. A privát csapatok a tunningolásért csápolnak, ha a BMW Motorsport nem fejlesztene. Már pedig nem fog. Nem is kérdés. Coronel a negyedik hellyel kiállította a bizonyítványt az autóról. Jó lesz az még!

De, azt, valahogy nem látom, ahogy Zengővel, meg a srácokkal, lángszórókkal polírozzuk a satuba fogott turbót, majd a gyertyákat lepkeselyemmel kényeztetjük az időmérő előtt. Aztán rátöltjük a tuti programot a komputerre a netről, aztán, ráááó, ráááááó, rááááó, aztán, majd csak figyeld ki, a harmadik kanyarban fog átlósan kettétörni a motor, majd a kirobbanó hajtókarok, dugattyúk sikló pályára állnak a pálya sztratoszférájában. Jó esetben! Nem bírta a bal kettes perselyszál a terhelést! Nem baj, majd faragunk hozzá egy hasonlót uszadékfából! Hógyne! Szép kaland lenne.

Na, ez nem a mi műfajunk! A srácok egyébként nagyon kreatívak, egy lábbal hajtós Moszkvics estére 10 alatt százon van az tuti, de ős német, olasz bmw-sek ellen menni tuningban hat Beta ládával, talán merész lenne egy kissé.

Tehát, BMW. És tartsuk csak fenn a csoda lehetőségét is. Soha nem lehet tudni. Aki hisz a csodákban, az nézze vissza az idei szezonunkat. Ha ezek után is hisz a csodákban, akkor nem szeretném elkeseríteni. Igaza van! Van rá esély! Mondjuk, ha a SEAT Sport Jézuskára vesz nekünk egy új Chevy Cruze-t. Nos, kb. ennyi esély biztosan van…

 


WTCC 2011

Comments

Gabika | 2011. November 30. 21:32

Ja, Gyuri mit is mondott? Bokszoló K.O. után az orvosi szobában!

Füle Ferenc | 2011. November 29. 16:57

Noooooooooooooorbiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!! Divatot teremtettél
http://www.napiszar.hu/showPost/Sved_megoldas

Geri | 2011. November 28. 17:29

Először is köszönjük az írást, a tájékoztatást!! Nagyon kíváncsi voltam mivel mentek jövőre.
Én személy szerint örülök, hogy marad a BMW, megszerettem nagyon, jobban mint a Seatot. Persze nem keserednék el ha egy kékkel gurulnátok jövőre.
Mondjuk az abszolút favorit nekem a ford. Abban látnám a legszívesebben Norbit. (ha ugye jön egyáltalán, meg ha ütőképes lesz, ha jön... és jó lesz... ha.. jön.. ha.

Ha szabadon lehetne választani autót ti mit választanátok Norbi alá? (ma futó modellek közül)
Arra is nagyon kíváncsi lennék Norbi mit választana magának! Ha olvassátok ezt Zengőék, meg tudnátok írni, hogy Norbi mit választana ha egy csettintése át lehetne alakítani egy autót?

Az idei évvel kapcsolatban, pedig nekem a Valenciai futam volt a kedvencem! Persze a Hungaroring után.

A jövő évi szezon összerakásához pedig nagy nagy hajrá!! Szurkolunk!!
Jó pihenést az egész csapatnak!!!

Lester | 2011. November 28. 17:02

Hadd legyek én a hüjje a bandában:
Most akkor a BMW a Zengö Team saját autója és elvileg rendelkezésre áll?
Ha így van,akkor a pénzen kívül van e más akadálya a több tesztnek ill. gyakorlásnak akár a csapat részéről?(tudom,tudom,az én tudatlan felmenőimet)
Arra gondoltam,milyen jó lenne arról olvasni,hogy a Zengő Team pl. a Hungaroringen tesztel stb.

hzqatti | 2011. November 28. 16:30

Én már annak is örülök, hogy lesz "jövőre"!

Go Norbi Go!!!


papajoe | 2011. November 28. 13:09

Üdv!
Logikusan felépített írás. Így van csak is BMW. Mint ahogy már korábban leírtam egy hozzászólásomban, ez a legjobb megoldás. Az egyetlen gyári csapattól lehetetlen megszerezni az autót, de azzal sem mennénk semmire a beállítások és a gyári mérnökök, programok nélkül. Lásd a Bamboo csapatot, ugyanazt az autót hajtották mint Muller és még hátvédnek sem voltak jók, bár nem is lett volna rá szükség.
A Seat sem tud hirtelen egy csodaautót kivenni a varázskalapból, a Ford elhagyta a BTCC-t , a Volvó még a hazája bajnokságát sem nyerte meg.
A BMW-vel ugyanezt az eredményt játszva hozni lehet jövőre is csak többet kéne gyakorolni vele.
Mindent bele, hajrá Norbi!


LÁDA ISTVÁN | 2011. November 28. 12:34

EZT ELOLVASVA CSAK A BÖMÖS.....
DE AZT HISZEM MAJD A JÖVŐ ÉVRE VALAMIT KITALÁL A ZOLI HOGY EGY KICSIT "ESÉLYESEBBEK" LEGYÜNK !!HA NEM AKKOR UGYAN EZ LESZ MINT AZ IDÉN, A TÖBB TÖKE ÚGY IS NYER A VÉGÉRE.....
CSAK A NORBI !! HAJRÁ...

LÁDA ISTVÁN | 2011. November 28. 12:34

EZT ELOLVASVA CSAK A BÖMÖS.....
DE AZT HISZEM MAJD A JÖVŐ ÉVRE VALAMIT KITALÁL A ZOLI HOGY EGY KICSIT "ESÉLYESEBBEK" LEGYÜNK !!HA NEM AKKOR UGYAN EZ LESZ MINT AZ IDÉN, A TÖBB TÖKE ÚGY IS NYER A VÉGÉRE.....
CSAK A NORBI !! HAJRÁ...

Pietro09 | 2011. November 28. 11:41

kellett ez az egy év tapasztalat a bömbivel, láttuk h képes a csapat, képes Norbi és képes az autó is jó eredményre, csak össze kell jönnie h mindez egy adott helyen és időben meg legyen, aki Magyarországon autósportot néz, az mögöttetek áll, aki nem az meg azért áll mögöttetek mert vihetitek a jó hírünket világszerte, nem lesz itt gond, és a Hungaroringen találkozunk, mindent bele fiúk és jó pihenést télre
HAJRÁ NORBI HAJRÁ ZENGŐ CSAPAT

papplaci | 2011. November 28. 11:17

Hhhhát az esélyeket olvasva BMW...ja...vagy meztelen csajokkal cracket kéne árultatni és talán utolérnénk a Japán csávó lehetőségeit. Ebben látok még üzletet, vagy a fiktív megbízási szerződések a kormánytól autópálya építésre...semmi jobb nem jut eszembe...A bankokban alig van kp. Még ha símaszkban mennénk felvenni egy kisebb kölcsönt. Azért egy komolyabb táltosféle esetleg valami rontást küldhetne a gyári csapatokra...olcsóbb, mint az új autók. Ahogy Sándor Gyuri mondta az iskolai gyalogtúrán anno: "egyenlő pályán, egyenlő esélyek! én biciklivel megyek".


Ozzman | 2011. November 28. 10:56

Sokunkat foglalkoztatott ez a téma, köszönjük a gyors híreket. Így elolvasva a lehetőségeket, valóban a BMW tűnik a legjobb választásnak. Coronel idei teljesítménye biztató, ha arra a szintre sikerülne felnőni, az már több mint remek lenne. A Seat idén verve volt, remélhetőleg jövőre is sikerül tartani az előnyt, a Volvo és a Ford pedig sötét ló. Chevy meg remélhetőleg minél kevesebb lesz a mezőnyben a gyáriak mellett, vagy ha lesz is, akkor max Taniguchik fogják hajtani.

Horváth Gábor | 2011. November 28. 10:22

Jó lesz ez a bömös, Norbiban és az egész csapatban van 1 év tapasztalat, meg a sok setup, jöhet a finomhangolás

Felíratkozás a hírlevélre

Közösségi oldalak