NAP

:

ÓRA

:

PERC

:

MP

A 27-es kormánya mögül: Salzburgring

2012. május 24. 11:35 | +13 hozzászólás  szerző: #27


A 27-es kormánya mögül: Salzburgring

Micsoda egy hülye hétvége volt ez egyik kedvenc városomban, pontosabban mellette. Tudtuk, hogy gyors lesz és tudtuk, hogy nem a BMW-nek kedvez a nyers erőről szóló pálya, ugyanakkor jól kisakkozva mégsem volt lehetetlen a legjobb tízbe érni időmérőn.

Ennek megfelelően készültünk, tudva azt, hogy az ideális szélárnyék-taktika nélkül több, mint fél másodpercet veszthetünk még itt is (Monzában ez még több volt). Mivel mostanra már sokkal jobban éreztem magam az autóban, így reálisnak tűnt Norbival közös vonatozásra játszani, hiszen mások szélrányéka a legritkább esetben használható jól az időmérőn feltartás nélkül. Egymás alá dolgozva a legjobbkor lehet meghúzni a másikat, majd félreállni, hogy aztán a következő körben forduljon a sorrend, és a kevés kanyar miatt ezt oda-vissza kétszer lehetett eljátszani a gumik tapadásvesztése nélkül. Azaz mindekinek volt két lövése a Q1-ben, majd a másik új garnitúra Yokohamával mégegyszer ennyi. Elméletben perfekt. Gyakorlatilag jól lábon lőttük magunkat, az időmérő egyszerűen pocsékul sikerült, mindketten csalódottak voltunk. Az okok? Utólag tök egyszerűek, mégha kívülről nézve elsőre érthetetlenek is.

2012 Ausztria - Futamok/Galéria

1, Az időmérő előtti betétfutam felolajozta a pályát célegyenes végétől a hátsó egyenes elejéig, egyértelmű volt, hogy az edzés második felében lehet majd csak igazán jó időt futni; így is történt.

2, Eközben Norbira vártam, akivel abban maradtunk, hogy mindeképp üres teret keresünk a pályán, csak ő a boly végére állt, miközben én kimentem Coronelék mögött, és tőlük leszakadva hagytam helyet magam előtt. Abban a két percben sűrűbb rádióforgalmat bonyolítottunk, mint Ferihegy, senkinek nem volt fogalma, hogy hol a másik. Mire megtaláltuk egymást, elment egy teljes kör.

3, A következő kör elején megcsúsztam a felszórt részen, így már a sikánból kifelé mögém ért Norbi – újabb kört buktunk. (Ezután ugyan mindketten futottunk mért kört, de ilyen kezdés után persze, hogy messze volt a tökéletestől.)

4, A kerékcsere után, mire elkezdtem Norbit húzni kijött a piros zászló, így egy újabb körnek lőttek, ráadásul friss gumin. Mehettünk vissza a boxba.

5, Mivel már csak 3 perc 21 mp volt hátra, így könnyen ki lehetett számolni, hogy csak nagy szerencsével érhetünk úgy körbe a boxból kifelé, hogy két mért körre is legyen időnk. A tumultus miatt esélyünk sem volt rá, így nekem már csak az elöl menés maradt, Norbit meghúzva, de normális mért kör nélkül.

6, A hátsó egyenesre vezető jobbkanyarban az új gumik ellenére elúszott az autóm orra, és amire végre betapadt, Norbi szinte rajtam volt, így sokkal kisebb tempóról kapott szélárnyékot, mint ideális lett volna. Ugyan csak 0,022 mp-t bukott a korábbi, jól kivitelezett körünkhöz képest abban a szektorban, a pálya javulása miatt ennél azért többet vesztett sajnos – a Q2-be jutáshoz 0,177 hiányzott volna.

Szép, mi? Ebből a Vidámszínpad két évig elvan, változatlan szereposztással. Persze, hogy dühösek voltunk, egyszerre haragudtunk a helyzetre és magunkra is. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a szabadedzéseket én a hosszabb váltóáttétellel autóztam végig, Norbi pedig a rövidebbel, hogy legyen összehasonlítási alapunk, mert papíron nagyon közel volt egymáshoz a két verzió; tehát valakinek így is, úgy is áttételt kellett cserélni az időmérőig. Végül én húztam a rövidebbet (jó kis képzavar), főleg a harmadik szektorban vesztettem vele sokat, mert a 3-as rövid, a 4-es hosszú volt a bal-jobb-bal kombinációban; az autó ideges én meg bizonytalan voltam itt emiatt.

Persze ettől még minden rendben lehetett volna az időmérőre, ám utána derült ki, hogy menet közben eltört a hátsó stabilizátorom (az okát akkor sem tudtuk pontosan), így az autó balansza megváltozott, sokkal alulkormányottabb lett, mint előtte, így már érthetőbb volt, miért úszott el annyira az orra a legutolsó probálkozás alatt. Ezt még tetézte az is, hogy az áttétel cserét követően a váltásra figyelmeztető ledjeim nem lettek átprogramozva, így végig rossz tartományban váltottam fel, láthatóan tempót veszítve ezzel. Néha a csapat is hibázik, ez ugyanúgy benne van a játékban, mint ahogy mi elmérünk egy-egy féktávot.

A beállításokkal egyébként sokkal jobban álltunk már, úgy érzem megtaláltuk a nekem fekvő balanszot, és én is változtattam egy kicsit a stílusomon visszatérve a cliós technikámhoz, azaz minél tovább, néhol szinte a csúcspontig fékezve a kanyarba menet, és szinte azonnali átfedéssel gázra állva. Ez a SEAT-ban nem működött, ott sokkal többet kellett gáz és fék nélkül pusztán az első tengely tapadáshatárán „vitorlázni”  - hogy Kiss Norbitól is idézzek -, itt viszont pont ezzel szenvedtem a legtöbbet az év eleje óta. Mindegy, a lényeg, hogy apránként csak megvan az összhang, amit kerestem.

Mindezek fényében csak az önbizalmamat tépázta meg kicsit a 21. rajthely, és biztos voltam benne, hogy versenyben sokkal előrébb jöhetünk mindketten, hisz mi tényleg sokat hagytunk az időmérőnkben. Ez így is volt, pedig ezen a pályán messze nem olyan egyszerű előzni, mint Monzában. Persze kellettek a kiesések is, de ezen a szűk pályán ez is a verseny része, meg az ezekből adódó lehetőségek kihasználása.

Piszkosul élveztem mindkét futamot, végre jól működött az autó, tudtam vele támadni külső íven, belső íven, féktávon, ahol csak akartam. Az első futamon már Norbi mögött is voltam egyszer (azt hiszem a 11. helyen), aztán Engstlerrel kerültem csatározásba, aminek a végén a burtál gyors jobbkanyarban külső ívre kényszerültem, és habár Chiltont előtte ugyanígy előztem meg, Franz nem hagyott annyi helyet, és a poros ívre kerülve egyszereűen lesodródtam a kavicságyba, kis híján a falra kenve az autót.

A második futamon is ő volt előttem és a 9. helyért ment a csata, de hiába voltam gyorsabb, körökön át nem tudtam befejezni az előzést, mert mindig ugyanoda, a külső ívre kényszerített, én meg nem akartam újra felszántani a sóderágyat. Ezért az utolsó körben máshogy döntöttem, a harmadik szektor döntött jobbosába érve kívülről próbáltam meg körbeautózni. Félig mellé is értem, viszont utána balos következett, amivel szépen ki is szoríthattam volna, ám ezt megérezve kicsit középre húzódott és picit korábban leugorva a gázról zárta az utat. Én meg már elszántam magam addigra, benne voltam a mozdulatban, így lendületből megpöcköltem. Úgy értünk össze, hogy ő a kanyar irányába én meg pont ellenkezőleg tapadtam meg, ami őt befordította, én viszont onnan balra visszabillenve azonnal pörögtem.

Utólag mondhatjuk, hogy pontszerző helyen voltam, minek kockáztattam, de nekem minden ilyen próbálkozás egy újabb kipipált terület az egyelőre fehér foltokkal tarkított 320 TC térképemen. Nem sokon múlt, hogy összejöjjön, és a meglepetés erejét sosem szabad figyelmen kívül hagyni. Ott és úgy előtte sosem próbálkoztam, csak menet közben kerestem B-tervet, mikor láttam, hogy az egyenesben túl gyors ahhoz, hogy erőből befejezzem az akciót a szélárnyékából kibújva. Hogy holnap is ugyanígy csinálnám-e? Naná! És holnap sikerülni is fog!


WTCC 2012

További híreink:

Tegnap 19:27. Fontos vacsorák tovább »
Tegnap 09:13. 2014 Szuzuka - Galéria tovább »
Tegnap 08:53. A legjobb Hondásként is csak kullogunk! tovább »
Tegnap 04:57. A fél edzés a miénk volt! tovább »
Tegnap 02:55. Fogy a hátrány, Norbi hetedik! tovább »
Péntek 07:16. Norbi elmaradt a Hondáktól a teszten! tovább »

Hozzászólások

papajoe | 2012. május 26. 08:33

Hajrá Fiúk!
Nagyon jó írás, csak így tovább Gabi.Várjuk a további leírásokat, és bízunk benne hogy hamarosan egy futamgyőzelemről is leírod a tapasztalataidat (lehet Yokohama győzelem is).
Hajrá!

Nicolas | 2012. május 25. 06:47

Péter, nem mondj ilyet, hogy ez vagy az többet ér. Gyuri írásai évekre visszamenőleg ma is életre kelnek, vinnyogva olvasom őket. Gabi mellett meg ott ülök a kocsiban, amikor olvasom. Szenzációs mind a kettő! De, hogy a csapat bármely tagja jobban ír, mint a legtöbb magát újságírónak nevező ember az tuti! Hogy a csapatvideók miért nincsenek tévében azt sem értem. És ebből miért nincs műsor? Biztos, hogy érdekesebb VVÉva? Kik nézik ennyire hülyének az embereket?

27-es! köszönöm, hogy leírtad nekünk, és én is hiszem, meg kell próbálnod, próbálnunk minden határt, hogy kicsit jobb hangulat legyen ebben a nyomorult országban. Őszinte tiszteletem!

Murvai Tamás | 2012. május 24. 23:59

Hajrá Gabi!

Péter | 2012. május 24. 23:33

Remek, írás köszönjük szépen! Végre van valaki a csapatban, aki nem hiszi, hogy csak szőke nők nézik a WTCC-t, és ír a technikai részletekről.
Juni György is szórakoztató, na de azért ez százszor többet ért.
Nálam sokkal nagyobb népszerűségnek örvend a csapat, mióta a Gábor ott van.
Remélem még sok ilyen "tudósítást" olvashatunk!

Zsoca86 | 2012. május 24. 21:42

Hello!! Csatlakoznánk "little fish" gondolataihoz amivel teljes mértékben egyet értünk.A helyszínen tekintettük meg mi is az elmúlt 3 futamot. Jó volt a Szlovákiaring,a Hungaroringről nem is beszélve, de Salzburgban (mivel nem volt akkora tömeg)sikerült először közelebb kerülni a csapathoz!! Az elmúlt 1 hónapban felejthetetlen élményeket nyújtott nekünk a Zengő team!
Pole pozició,futamgyőzelem majd egy ilyen szereplés mint Ausztriában...ilyenkor egy kicsit végre jó magyarnak lenni! Végre van egy olyan csapat akire abszolút nem lehet haragudni..Kivétel nélkül látni az elszántságot az egész csapat arcán!Rendkívül jó érzés,hogy végre Gabi neked is beindult a "szekér". Nagyon remélem láthatunk rajthoz állni Europán kívül isPortugáliában ott leszel a tízben!!Sajnos a távoli futamokra nem tudunk eljutni de mindig jusson eszetekbe,hogy itthonról is veletek vagyunk Jóban-Rosszban!!
Sok sikert és hatalmas respekt az egész Zengő csapatnak...:
Üdv Mosonmagyaróvárról

nagyonnagyon | 2012. május 24. 20:46

Jó kis "kulisszák mögötti" cikk volt, köszi. Esetleg belső kamerás felvételeket nem tennétek fel, akár vágatlanul. Mind a két pilóta érdekelne Már gyúrok Portimao-ra, jó kis sumák kanyarok vannak: http://www.motorsporttickets.co.uk/maps/sbk_portimao.jpg
Rajt után az első 4 érdekes lesz aztán meg az 5. visszafordító, csak hogy nekünk nézőknek jó legyen

Péter83 | 2012. május 24. 19:48

Tökjó! LÁJK!

Hegedüs Gábor | 2012. május 24. 17:15

Köszi az újabb részleteket , nagyon jó és hasznos infók ezek nekünk szurkolóknak.
Jó látni téged is harcolni a pontokért.Ha azt nézzük , hogy Oriola és D'Aste tavaly ilyenkor csak nyomozták a mezőny végét , idén pedig a pódiumért harcolnak akkor kimondhatjuk , hogy te nagyon jól állsz e tekintetben.
Kívánok neked és az egész csapatnak még egy picivel több szerencsét , és még több Gabis és Norbis sikeres csatákat , akciókat.
Üdv

Kenny | 2012. május 24. 16:11

Köszönet a cikkért Gabi! Nagy öröm számomra, hogy kezditek érezni "egymást" az autóval. Szóval csak így tovább! Keményen, végülis ez egy kontakt sport

papplaci | 2012. május 24. 15:13

Húú de élveztem a cikket. Gondolatban én is végigmentem. hajrá Gabi!

little fish | 2012. május 24. 14:29

Szevasztok szurkolók, csapat, mindenki!

Nagyot írtál Gábor, ahogy nagyot is vezettél!
Fantasztikus volt a helyszín és tényleg igazi változatos versenyt láttunk, ami a te szempontodból kicsit szerencsésebben is végződhetett volna.
Tudtam, hogy megpróbálsz mindent.
De jó olvasni, hogy bevállalnád a manővert újra. Ez a lényeg.
Bár olyat ordítottam a hegyoldalról, hogy.... (ÁÁÁÁ ….nem baj....NYOMJAD!)
Légy ilyen. Mégjóhogymegpróbálom. Gratula az egész hétvégéért.

Minden futamot nagyon várok-várunk a családommal, (sajnos idén már nem tudunk több helyszínre utazni) idén három hétvégén kísérve a csapatot, feledhetetlen élményeket szerezve.
Norbiban és Zengő Zoliban igazi közvetlen, remek (sport)embert ismertem meg,(Gabival még nem tudtam összefutni sajna) akik sokszor zavarbaejtő természetességgel közeledtek akár a rajongó gyermekeim irányában, vagy akár felénk.
Nagyon jólesett, - és habár nekik nem igazán ez a feladatuk- mégis úgy tűnt egyáltalán nem erőltetve teszik.
Jó volt látni a Zengős szurkolókat, akikkel sokszor meglehetősen barátian és harsányan üdvözöltük (HAJRÁÁÁÁ!!!)egymást Salzburgban, eszeveszett zászlólengetés közben- akár Mosonmagyaróvárról, Budapestről, Győrből is érkeztek. Azt hiszem az összes szurkoló szeretné, ha egy igazi nagy csapat lennénk (én így érzem), nem pedig „galambos sztorikat hívő-nem hívő, vagy a fel sem néz, nem int- hogy írhat ilyet” táborokra oszlanánk.
Véleményt formálni lehet, reagálni is, én is ezt teszem. Igyekezvén senkit nem bántani, oda-vissza.
Nekem és a családomnak az egész Zengő csapat egy fantasztikus sportélmény, az összes kulturáltan véleményt formázó és nemformázó szurkolójával együtt.
Köszönet a csapatnak a rengeteg munkáért.
Már most várom a Hungaroringet 2013-ban.....Mi lesz ott, ÚR ISTEN.....

Horváth Péter volnék tisztelettel, Vámosszabadiról.

galambfuck | 2012. május 24. 12:47

Össze fog az jönni, természetesen Neked is szurkol mindenki!!! Hajrá srácok!

Gazdag Rómeó | 2012. május 24. 12:29

Most legalább képet kaphattunk a történésekrőlszerintem Gabi jól gondoltad az akciók kivitelezését és bevállaltad amit lehetett persze ez a videón szemmel láthatóan Zengő Zolinak nagyon nem tetszett
Ha ezeket az akciókat nem vállaltad volna be valóban sok "adat"hiányában maradszEz a te stílusod és maradj is ilyen,nehogy már jól érezzék magukat

Hamarosan...

Futamok - Szuzuka


Eurosport, Duna TV
2014-10-26 06:15 - 08:15

WTCC Magazin

Duna TV
2014-10-26 12:20 - 12:40

Felíratkozás a hírlevélre

Közösségi oldalak