NAP

:

ÓRA

:

PERC

:

MP

A szezon utolsó versenyhétvégéje

2016. november 29. 13:19 | még nem szólt hozzá senki.  szerző: Szabó Ildikó


A szezon utolsó versenyhétvégéje

Kiemelkedő teljesítményt nyújtottak a zengős pilóták, Ficza Ferenc és Nagy Dániel, a FIA Túraautó-világbajnokság idei utolsó, katari futamán. Az szabadedzésen mind a ketten bejutottak a legjobb 10 közé, Nagy pedig dobogóra állhatott az első futam után, hiszen a privátok között második lett.

Felborult a menetrend, mert Katarban minden másként történt, mint ahogy azt megszokhattuk.

A csapat első felének már szombatra kint kellett lennie a vámvizsgálat miatt, bőven volt idejük felépíteni a garázst. Mire a többiek szerda reggel munkához láttak, már csak az autókkal kellett foglalkozniuk.

Csütörtök reggel, a Lufthansa sztrájkja miatt fél napos késéssel ugyan, és kissé fáradtan, de a két új csapattagunk megérkezett. (Élményeikről hamarosan beszámolunk.)

2016 Katar - galéria

 

A hivatalos program, már délelőtt fél 10-kor kezdettét vette, mivel a technikai ellenőrök a gépátvétel során megnézték, hogy a két Honda Civic megfelel-e a technikai szabályoknak, majd a pilótáknak versenyzői eligazításra kellett sietniük, még a shake down előtt.

 

A közös és gyors ebéd után, már az első szabadedzésre koncentráltunk. Az autót rendben találtuk, de az időjárásnak, a korai sötétedésnek és a pálya állapotának megfelelően állítottunk még az autón. Meglepő módon nem volt akkora a hőség, mint azt vártuk, sőt folyamatosan esőt jelzetek előre. Ez utóbbi a pályát a verseny ideje alatt messziről elkerülte, de a várost, ami nincsen csatornázva, rendesen eláztatta.

Az első szabadedzés, Nagy Daninak nem úgy sikerült, ahogy a szerette volna, hiszen a sóderágyba csúszott, emiatt az etapot is megállították. Ellenben Ficza nagyon boldogan nyilatkozott.

 

 2016 Katar - galéria

 

A második szabadedzéskor a pálya már teljes fényében pompázott, hiszen este kilenckor kezdődött. Az új set up beváltotta a hozzá fűzött reményeket, hiszen mind a két versnyző bekerült a legjobb 10 közé.

 

 Fáradtan, de nagyon boldogan hagytuk el a pályát és izgatottan vártuk a másnapot.

 

Péntek délután az időmérővel vette kezdetét a program. A pilóták és a mérnökeik joggal bízhattak abban, hogy bekerülnek a legjobb 12 versenyző közé, de sajnos ez nem sikerült. Csalódottan nyilatkoztak.

Az időmérő végeredménye:

 

Michelisz Norbert, bár bejutott a legjobb öt közé az időmérő harmadik szakaszába, rontott és összetörte a Hondáját. A legjobb időt a marokkói Bennani futotta meg, így a második futamon ő indulhatott a pole pozícióból.

 

Miután feloldották az időmérő után a parc fermét, a szerelők azonnal munkához láttak, hogy felkészítsék az autókat a futamra:

 

 

Helyi idő szerint este kilenckor nyitott ki a pit lane, és ezzel kezdetét vette az utolsó előtti futam, ahol Nagy Dani élete legjobb teljesítményét nyújtotta, a 11.helyen ért célba ezzel a privát pilóták között a második lett, míg Ficza a 13. lett.

Végeredmény:

 

A Fő futamon, az eredmények tekintettében, a két fiú helyetcserélt, hiszen most Ficza haladt át 11-ként a célvonalon.

Végeredmény:

 

Sajnos Michelisz Norberttől elvették az összetett harmadik helyét, mivel sportemberhez nem méltó módon a francia Yvan Muller félreállt korábbi csapattársa és jóbarátja, a portugál Tiago Monteiro útjából a második futam utolsó méterein, aki így összetettben egy ponttal meg tudta előzni a magyar versenyzőt.

Nagy Dani nyilatkozata:

Szuper versenyhétvégén vagyunk túl! Az FP2-es tempó meglepően jó volt, életemben először top10-ben voltam, mint legjobb privát, bár sejtettük, hogy a többiek javulni fognak még, de ez nem rothatta el az ünnepünket.

Az időmérőre sajnos, mint kiderült, rossz irányba mentünk el a beállításokkal, és nagy alulkormányzottságal közdöttem.

Versenyre aztán egy nagyszerűen kezelhető autót kaptam és először éreztem azt a szezonban, hogy maximálisan ura vagyok az autónak! Meg is lett az eredménye. Egy remek rajt után sikerült két pozíciót fogni az első kanyarig, majd egy jó meglátásnak köszönhetően Coronelt is megelőztem. A piroszászlós periódus után, a 9. helyen találtam magam, Catsburg és Lopez előtt. Nagyot küzdöttem, de nem tudtam 2 körnél tovább tartani őket. A verseny nagy részét azután egy Chevy-s szendvicsben töltöttem Thompson mögött és Coronel előtt. Egészen elképesztő élmény volt a mezőny közepével lenni, ráadásul a tempónk sokszor megegyezett a gyáriakéval, ami igazán elképesztő dolog egy tavalyi autóval Végül a 11. helyen, privát harmadikként futottam be, életem egyik legkeményebb versenye volt, sosem felejtem el. Ahogy a levezető kört sem, szerintem kihallatszott a kocsiból az "ünneplésem" . Végül pedig a dobogóra való felállás volt a hab a tortán. Megható pillanat volt.

A második futamon sajnos elrontottam a rajtot, majd a saftety car-os periódus után Filippi megelőzése után beragadtam Demoustier mögé, ami sajnálatos dolog volt, hiszen nagyon erős volt a versenytempó. Egyik gyors kanyarba végül bepróbálkoztam, de sajnos összeértünk, és erősen sérült a futómű.

Nagyon büszke vagyok a csapatra, mindenki erőn felül teljesített. És igen! Partiban voltunk a mezőnnyel!
Nagyon boldog és elégedett vagyok. Egy nehéz év után egy ilyen befejezés maga az ÁLOM!

És itt nem csak a dobogóra gondolok, hanem az összes csapattal együtt töltött időre.

 

Ficza Fecó nyilatkozata:

Nagyon vártam Katart, hiszen hosszú volt a szünet. Mikor eljött az utazás napja eléggé izgultam.

Késő este értünk Dohába, egész nap utaztunk és várakoztunk a sok átszállás miatt, így csak másnap mentünk ki a versenypályára, amit hamar körbe is jártunk.Nagyon tetszett, hatalmas hely van mindenhol, így ha hibázik az ember nem baj mert van rá terület, ahová ki lehet menni

Másnap jöttek az edzések és felvoltam már pörögve nagyon, dübörgött bennem az adrenalin.
Az első szabadedzés számomra bíztató volt hiszen az autó balansza jó volt és a pálya ritmusa is elég gyorsan meglett..A második edzés pedig igazi álom volt éreztem a kocsiban, hogy iszonyat jó a tempó magamhoz képest, de azt nem gondoltam volna, hogy a legjobb 10-ben leszünk Danival.

Emiatt is nagyon vártam az időmérőt és reménykedtem egy hasonló jó eredménybe. Sajnos nem jött, egyrészt én is picit hibáztam a gyors körömben hiszen csak egy köröm volt új gumin és emellett meg Monteiro és Coronel is feltartottt. Nem voltam elégedett magammal.

Futamokat szintén nagyon vártam hiszen érződött végre eljutottunk oda, hogy tudjuk tartani a mezőnnyel a lépést. A nyitó futamon elrontottam a rajtot, de probáltam minél előrébb jönni. Mikor láttam, hogy nem tudok probáltam segiteni Daninak. Azon voltam, ha Coronel lelassul bepróbálkozok és kicsit lelassul. Ez be is jött és Dani ügyesen behozta az autót. Utólag kiderült, hogy amire panaszkodtam a verseny során, az autó bal hátsó gátlója elkezdte feladdni a szolgálatot, jött belőle az olaj. De ennek ellenére én bizakodóan vártam a  fő futamot.

A rajtom tökéletesen sikeült és két kanyar múlva már a 10. helyen találtam magam. Sajnos bejött a safety car és fölzárkózott a mezőny. Az újraindítást követően tudtam ugyan támadni a Coronelt, de az egyik kanyarba korán fékezett és kikellet kerüljem. Sajnos lecsúsztam a porra onnantól kezdve nehéz volt befordulni és Thomson elment melettem, akármennyire próbaltam, nem tudtam hozzá olyan közel menni, hogy megelőzzem.

Így is nagyon boldog voltam. Nagyon szépen köszönöm Zengő Zoltánnak és az egész csapatnak a segítségét az évben és, hogy itt lehettem velük idén a A FIA Túraautó-világbajnokságban.

 

További híreink:

2017. március 14. 07:59. Nagy Dániel és Aurélien Panis vezeti a Zengő Motorsport autóit a WTCC-ben! tovább »
2017. január 31. 12:30. Aurèlien Panis Zengős színekben indul a 2017-es szezonban! tovább »
2017. január 3. 13:21. A legemlékezetesebb tovább »
2016. december 20. 15:01. Karácsonyi ajándékunk: Nektek! tovább »
2016. december 2. 11:26. Örök élmény tovább »
2016. november 29. 10:22. 2016 Katar - galéria tovább »

Hírlevelek letöltése PDF formátumban:

2015 WTCC Thaiföld - Időmérő és a f...
2015 WTCC Thaiföld - Előzetes...
2015 WTCC Kína - Időmérő és a futam...


Összes korábbi hírlevél

Közösségi oldalak