NAP

:

ÓRA

:

PERC

:

MP

Briefing, shake down, happy hour

2016. szeptember 24. 05:23 | még nem szólt hozzá senki.  szerző: Szabó Ildikó


Briefing, shake down, happy hour

A csütörtöki kálváriánk nem ért ott véget, hogy a buszunk eltévedt és sokkal később értünk be, mint csapat, de a szobáink még mindig nem álltak rendelkezésünkre, mire ők odaértek. Majdnem egy óra vesződésbe került mire mindannyian megkaptuk a kulcsként szolgáló plasztikkártyáinkat, így esélytelen volt elmenni a kedvenc osztrák éttermünkbe. Maradt a szállodai, ahol már a zárásra készültek, ezért a kínálat sem volt teljes.

Tele hassal, hulla fáradtan mentünk el a szobáinkba, ahol a megváltó fürdő után, gondolom krumpliszsákként dőlt be mindenki a saját ágyába. Nem volt gondunk az elalvással.

Másnapra kipihentük magunkat és a bőséges reggeli után már szálltunk is föl a buszra, ami kivitt minket a pályára.

Itt, Kínában speciális a helyzetünk a pályára jutás szempontjából is. Nem tudunk autót bérelni, ok tudnánk sofőrrel, mert autót csak kínai állampolgárok vezethetnek – mondjuk, megérne egy cikket a vezetési stílusuk, a közlekedési moráljuk és járműveik – ezért a szervezők buszokat béreltek, amivel hozni-vinni tudnak minket. Ilyenkor előre megadják a az indulási időpontokat, ami azt is jelenti, hogy nem akkor jövünk-megyünk amikor nekünk pontosan megfelelne.

A délelőttünk még a kocsik összeszerelésével folytatódott és iparkodnunk kellett, hiszen 12:30-tól már elkezdődött a gépátvétel, azaz jönnek a helyi technikai ellenőrök, akik a listájuk alapján megnézik, hogy az autó megfelel-e a technikai szabályoknak vagy nem.

2016 WTCC Kína - galéria

Délután helyi marsallok és a versenysorozat vezető orvosa mentési gyakorlatot tartottak Dani autójában. Korábban ehhez a versenyzők asszisztáltak, de mostanában már a biztonsági autó vezetőjét mentik ki. Ha valamit nem talál rendben az FIA orvosa, akkor újból nekiállnak a szimulációs feladatnak. Olykor kicsit ijesztő a látvány, ahogy szedik ki az autóból a „sérültet”, de azért jó tudni, hogy felkészültek.

 

Mindig péntek délután van a pilóták számára az eligazítás – ez egy gyors és pontos szabályátrágás -, amit a versenyigazgató, a cseh Mirek Bartos tart. Pl., kivetítőn megmutatja, hol kezdődik pontosan a pit lane, honnantól kell 60-nal menni, hol lehet rajtot gyakorolni, mikor-hol van a parc fermé és felhívja a figyelmünket, ha esetleg az előző versenyen olyan szabálytalanságot látott, amit nem szeretne többet meglátni.

Aztán jött a shake down, ami ugyan nem helyettesíti a szokásos tesztet, de legalább kiderülhet, ha az autóvalgond van. 10 perc menés a biztonsági autó mögött, 10 perc szünet, majd megint 10 perc körözgetés. 

A pénteki nap záró része a Happy Hour, ahol a pilóták kicsit lazulnak, mókáznak és mindig van a programnak egy olyan része, ami az adott országhoz köthető. Moszkvában matrjoska babát festhettek, Motegiben volt a szaké ceremónia, itt pedig pingpongozhattak, amiben Feri és Dani elég profik.

  

2016 WTCC Kína - galéria

Elkaptuk a nyolc órás buszt majd egyből mentünk vacsorázni az osztrák vendéglőbe, ahol persze találkoztunk René Münnich csapatával, a logisztikusokkal, ettünk egy jót és felköszöntöttük a szülinapos csapattagunkat.

 

 

További híreink:

2017. január 31. 12:30. Aurèlien Panis Zengős színekben indul a 2017-es szezonban! tovább »
2017. január 3. 13:21. A legemlékezetesebb tovább »
2016. december 20. 15:01. Karácsonyi ajándékunk: Nektek! tovább »
2016. december 2. 11:26. Örök élmény tovább »
2016. november 29. 13:19. A szezon utolsó versenyhétvégéje tovább »
2016. november 29. 10:22. 2016 Katar - galéria tovább »

Hírlevelek letöltése PDF formátumban:

2015 WTCC Thaiföld - Időmérő és a f...
2015 WTCC Thaiföld - Előzetes...
2015 WTCC Kína - Időmérő és a futam...


Összes korábbi hírlevél

Közösségi oldalak