NAP

:

ÓRA

:

PERC

:

MP

Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

2011. december 6. 14:03 | +9 hozzászólás  szerző: Juni György


Mikulás teszt! Melyik jobb BMW?

Olvastak már teszt-interjút? Nem? Ok, mert én sem írtam eddig, de majd most! Michelisz a hétköznapokban 318D-t használ a hazai importőr jóvoltából, amit ezúton is köszönünk! Kevés ember van, aki nála hitelesebben össze tudja nekünk hasonlítani a modelleket. Melyik a leggyorsabb? Valóban a versenyautó a legjobb? Rendhagyó tesz: 320TC vs M3 szedan vs 318D kombi.

- Kezdjük bulváros adatokkal, Norbi! Melyik van előbb százon?

- Ha 100 km/h-ig nézzük, akkor a WTCC-s versenyautó, ha tizeddel is, de megelőzi az M3-ast. Ez utóbbi ugye nyolc henger, 420 LE, a Hungaroringen a célegyenes végén négy személlyel 230 km/h körül tudott, míg a WTCC-s autó 224 km/h-t ha jól emlékszem. A lényeg, hogy rugalmasságban az M3 győz. A versenyautó 1.6 turbó a Miniből, 310 LE körül.

- Végsebesség?

- A 320TC-ben magad választod meg a különböző hosszúságú váltó áttételeket. Kihasználva a technikai lehetőségeket 270 km/h és pici fölötte. Ha az elektronika engedi, ezt az M3 is megcsinálja. Monza pl. 260 km/h végsebesség. Majd satufék fordul 60 km/h. Na, itt a 320 TC agyonveri az M3-at. Ugyanis, jön a féktáv és a kanyar! Eleve, a slick gumi nyújtotta tapadás csökkenti a fékutat, de az igazi csapás a többletsúly az M3-ban. Vagy hatszáz kilogrammal nehezebb. A féktárcsák mérete talán még egyforma is. A versenyautóban hatékonyabb fékbetétek vannak, viszont a hétköznapi forgalomban, ezt kb. kétnaponta kellene cserélni. Szóval, amikor az M3 elektronika már az életéért küzd a féktávon, és felizzik a tárcsa, akkor én még állok a gázon. Brutális előny ez a kör végére.

- Ok, rombolunk 200-zal, majd hirtelen a csomagtartóból nekifutva, az ülésen dobbantva, beleugrunk páros lábbal a fékbe, mi történik?

- Az utcai autó ABS rendszere, nem engedi a megcsúszást, mégis félelmetes érzés, a kattogva, hörgő elektronikával együtt küzdeni látványosan, valójában a semmi ellen. Mire szusszansz már áll az autó. Itt, nem lehet baj. A versenyautónál ugyanez a mutatvány lenullázhatja az autót, azonnal forogsz, és gumifal. Jó esetben. A versenyautón is keményen fékezel, de ha itt megcsúsztatod, véged van már csupán a jó idő szempontjából is. A versenyautó féktávon, nagyon ideges tud lenni és az is igaz minél félelmetesebb, annál biztosabb, hogy elfér. De, ezt csak a versenyautóban érzed, ahol minden ma rendelkezésre álló felszerelés adott, hogy megúszd, ha nem sikerül.

- Ez a szegény 318D mintha nem is létezne ebben a tesztben…

- Pedig létezik, és a realistáknak egy remek autó. Minden BMW-re jellemző, a 316-tól a csúcsmodellekig, hogy van bennük egy feszesség, nagyon pontosan irányíthatóak, nagyon direkt az utcai autóik futóműve is. Csukott szemmel is meg tudod mondani ha, BMW-t vezetsz. A dízel hármas 140 lóerő körül van, teljesítménye a napi használatban, több mint megfelelő, nyomatékfölénye jól érzékelhető, ha forszírozod. A versenyautóval is lehetne közlekedni a városban, szétrázná, ütné a fejedet és ne feledd, nyolc cm-re vagyunk a talajtól. Az első fekvőrendőrön zátonyra futnánk.

- A versenyautóban is érzed, hogy BMW-ben ülsz?

- Nem, ott nem érezni. De az állórajt elárulná, az tényleg páratlan ezzel a géppel.

- És milyen a legendás programozható szekváltó az M3-ban? Hogy vált? Érezni a programok közötti különbséget?

- Én nem éreztem akkora differenciát. A két végállás között persze érzékelhető valamelyest, de nincs baj vele, élmény a hangorkán és élmény a váltó, ahol csak billented a kart. Persze, a versenyautó ebben jobb, ok, ott kézzel kattogtatod le a fokozatokat.

- Leesik az eső, rögtön csendesebbek vagyunk. Te is?

- Igen, esőben nagyon keveset tudtunk menni. Hát, az utcai autók simán mennek, elektronikákkal támogatva, addig a pályán, kicsit párásodsz, aztán indulás másodikból, egyensúlyozás a vízen, a féktávon és a kigyorsításokon. Ne tudd meg, litereket izzadok. Nagyon kemény! Közben a gumit nehéz melegen tartani, akkor már nem fér el az a tempó, mint az előbb. Na, ekkor a 318 D-ben picit felhangosítod a hifit, légkondi bekapcsolva és hallgatod Kőváry Anett híreit.

- A légkondit nem is kérdezem, balgaság lenne ebben a párhuzam.

- Az utcai alapmodellek is digitklímával szereltek, így az M3 is, de a versenyutóban is van valami hasonló. Ok, egy karom vastagságú alucsövön ömlik be a menetszél, ha akarod a mellkasodra. Ennyi! Ezt a tűzállóban nem nagyon érzékeled. Nos, ez egy klasszikus, de modernizált elefántfül. Bocs, ormány most már.

- Beltér, műszerek?

- A versenyautóknak nincs klasszikus műszerfala. Maga a szerkezet sok-sok szenzort rejteget, aminek a jeleit erre szakosodott gyártók tárolják, és behívásra megjelenítik egy kijelzőn. Ezen minden olyan adat rajta van, ami utcára lényegtelen, de nekem a pályán fontos. Én tehát egy kijelzőt nézek, ami sportosra van kerekítve. Minden funkció egy gomb, kell, vagy nem kell állással, mint a repülőkön Az utcai megoldások ehhez képest, a csodák palotájába visznek, az M3 különösen jó ötvözete a múlt „M”-es történelmének és a jövő elvárásainak.

  

- Mekkora erő kell a kormányzáshoz?

- Az utcai autók között alig van differencia, elegendő, de határozott a rásegítés. A versenyautóban kicsit nehezebb forgatni a kormányt, széles slick gumik, csak akkor van baj, ha elmegy a szervó. Volt rá precedens, Zolderben végelgyengülésig hajtottam, olyan volt, mint egy maratont lefutni.

- Élményben? Gondolom, itt a V8 viszi a pálmát!

- Nem, ne gondold. A versenyautóban olyan hangorkán van, hogy a V8 csak kullog, Amikor minden felverődő kavicsot hallasz, minden alkatrész süvölt a nagyobb és nagyobb tempóért, a váltó hatalmas röffenéssel kerül a fokozatba, nagyon naturális élmény. Szinte lebeg a könnyű kasztni, ahogy rángatja az erős motor körbe a pályán. Egy száz lóerős versenyautó is nagyobb élmény, mint bármelyik batár izomautó.

- Üzemanyag? Kellett egy tartálykocsi?

- Már féltem, hogy meg sem kérdezed, itt jön el a 318D ideje. Vegyes használatban 7 liter, az M3 tiporva vagy 30 liter és a versenyautó 1.6 turbó motorja, meglepetésre közel ötven litert gurít le száz kilométeren. A versenyautóba 102 oktánszámú üzemanyag kerül, az olaszok gyártják. Egyébként a Safety car mögött 20 literből is kijövök.

- Na, akkor végül melyik?

- Nagyon másra van mind a három, ez nem is kérdés, így együtt elfogadnám ezt a három autót. Hétköznapra 318D sőt, vezettem az új turbós 316-ot, az is remek, jó nyomatékos az alapmotor is. Azt vettem észre, hogy a benzineseket is a nyomatékra hangolták, ebben a turbó nagy segítség. Az M3 hétvégére kellene. Amikor kikocsizol, behobbizol egy zárt pályára és zúzda. És hát, a futamra meg jó lesz ez a bukócsöves 320 TC. Ha egyet kell választani, akkor is 318. Nem érzem már azt a késztetést, hogy nekem kell először Pécsre érnem, ha megyek haza. Alig nyerek valamit a száguldozással, és veszteni ebben a körben jobban lehet. Békésen vezetek, nem veszélyeztetek senkit, de a betonkeverőt én is kikerülöm, amint lehet. És ez egyre inkább elég. Lehet, hogy öregszem?


WTCC 2011

További híreink:

2014. augusztus 3. 20:02. A Jedi visszatért! tovább »
2014. augusztus 2. 20:25. Végre! Végre! Végre! tovább »
2014. augusztus 2. 16:46. Hiányzik a péntek! tovább »
2014. augusztus 2. 15:37. Azért ez bemelegítésnek erős! tovább »
2014. augusztus 2. 15:14. 2014 Argentína - Galéria tovább »
2014. július 31. 12:17. Lemaradunk a pénteki tesztről! tovább »

Hozzászólások

Valent Levente | 2011. december 24. 13:51

Nekem annyira tetszett az összehasonlítás, hogy ki is próbáltam
318D-t nem tudtam összeszedni, de a Race07-ben van BMW, és a BMW M3 Challenge játékban pedig M3-as. Hát, az M3-assal tényleg elég keserves volt versenytempóban körözni a Nürburgringen, és hiába a hatalmas baromierős motor, még a célegyenes végi végsebessége sem volt számottevően több, mint a Race07-ben a szívó 2000-es BMW-nek.

Gabika | 2011. december 9. 08:44

Most egyébként hol van a BMW? Hol nézheti meg testközelből egy rajongó?

Füle Ferenc | 2011. december 7. 13:46

Remek a cikk. Gratulálok. Várjuk a hasonlókat. Hogy melyik kellene? Szívem szerint az M3. Valójában egyik sem. És ennek a fenntarthatóság az oka. Mind 3 autóban rengeteg a hibalehetőség és a javításuk még többe kerül. Úgyhogy maradok a a jól bevált elő kamrás 2.2 szívó D trakeszomnál. Minimalizáció mindenkefelett.

Gabika | 2011. december 7. 13:27

A tesztben az egyik legfontosabb összehasonlítási szempont kimaradt!
MELYIKKEL KÖNNYEBB CSAJOKAT FÖLSZEDN?

Bár, lehet, hogy ebben Johanna lesz az illetékes

LÁDA ISTVÁN | 2011. december 6. 22:01

JÓ VOLT EZ A TESZT RIPORT !!KÜLÖNÖSEN ANNAK A TÜKRÉBEN HOGY MÉG A ŐSZÖN JELENTKEZTEM A NORI ÁLTAL MEG HIRDETETT MÜNCHENI TESZTVEZETÉSRE,PERSZE AZT NEM NYERTEM MEG ,DE FELHÍVOTT A KÖZELÜNKBEN LÉVŐ "BÖMÖS" MÁRKAKÉPVISELET HOGY LENNE-E KEDVEM EGY TESZTVEZETÉSRE, KIPRÓBÁLHATOM AZ ÚJ 1-EST !! HÁT PERSZE HOGY VOLT,...EGY "F" ASTRÁM VAN....
AZ ÉLMÉNY ELMONDHATATLAN,1.6 TURBÓ,..HAD NE SOROLJAM JÓ VOLT ÉS ÉLMÉNY.. MIKOR VISSZA ÜLTEM AZ ASTRÁMBA AZT HITTEM HOGY A BICIKLIMRE SZÁLLTAM FÖL, IGEN KONTRASZTOS VOLT A KÜLÖNBSÉG !!
NEKEM EZÉRT IS TETSZETT EZ AZ ÍRÁS !!!! HAJRÁ NORBI !!

Pietro09 | 2011. december 6. 19:11

eeeeeez kurrrrvajó cikk hatalmas ötlet volt, gratula annak aki kitalálta!!!
és gratula mindenkinek aki megvalósított és gratula Norbinak h ilyen jó válaszokat adott!!! marhajó lett!!!
egyébként nekem a legkisebb motoros kellene, de a cabrio változat konzervnyitós autós vagyok
UI: nem akarjátok az autót országos körútra vinni? Szegeden biztos megnéznénk páran, esetleg egy Norbi autogramm osztásra is vevők lennénk

HAJRÁ NORBI HAJRÁ ZENGŐ CSAPAT

Gulyás József | 2011. december 6. 18:47

Szia Red márkatárs. )
Nekem az M3 kellene. És nekem is tetszett a cikk. Olyan Norbis volt. Megvolt aminek meg kellett lennie de oda rakta az igazságot is. )

Bolla Péter | 2011. december 6. 18:24

Sok szempontból kiváló ez a PR-cikk!
Ha megtehetném már mennék is egy 318D kombiért. De sajnos nem tehetem, ezért marad a 26 éves Zastava, amit vezetni szintén "naturális élmény" a mostani modern autókhoz képest


red87 | 2011. december 6. 18:19

'- Élményben? Gondolom, itt a V8 viszi a pálmát!

- Nem, ne gondold. A versenyautóban olyan hangorkán van, hogy a V8 csak kullog, Amikor minden felverődő kavicsot hallasz, minden alkatrész süvölt a nagyobb és nagyobb tempóért, a váltó hatalmas röffenéssel kerül a fokozatba, nagyon naturális élmény. Szinte lebeg a könnyű kasztni, ahogy rángatja az erős motor körbe a pályán. Egy száz lóerős versenyautó is nagyobb élmény, mint bármelyik batár izomautó.'

Ez mindennél fontosabb, hogy így élvezi valaki, amit csinál
Arról nem is beszélve, hogy kicsit kijön belőle, hogy bár a marketing szajkózza, a szételektronikázott BMW-k nem tudnak már olyan élvezetesek lenni, mint egy régi E30... Kivétel talán az 1M
Mindenesetre, ha lehet választani, akkor én a versenyautót kérem, nem érdekel, hogy nincs benne klíma, és hogy ráz, meg zajos.
:P


Hamarosan...

Futamok - Peking


Eurosport
2014-10-05 08:15 - 10:15

Időmérő - Sanghaj

Eurosport
2014-10-11 07:30 - 08:30

Futamok - Sanghaj


Eurosport
2014-10-12 07:45 - 09:45

Felíratkozás a hírlevélre

Közösségi oldalak